فراخوان همکاری مشاور استراتژیک سازمان اقدام برای کاهش آلام بشر در مدیریتBCSP

موسسه اقدام برای کاهش آلام بشر از علاقه‌مندان و متخصصان در حوزه مشاور استراتژیک سازمانی از طریق این فراخوان مصاحبه و به صورت پاره وقت دعوت به همکاری می‌نماید. از متقضیان محترم خواهشمند است حداکثر تا تاریخ 1403/10/11 رزومه‌های خود را به آدرس ایمیل jobrequest@ahssociety.ir ارسال نمایید.

1-مسئولیت‌های اصلی مشاور و دستاوردهای مورد انتظار 

1. هدایت و هماهنگی گروه‌های تخصصی و فالوآپ و نظارت بر پیشرفت تیم‌ها: مشاور مسئول هدایت و هماهنگی میان گروه‌های مختلف تخصصی در چهار حوزه مالی، منابع انسانی، استراتژیک و سیستم‌های اطلاعاتی خواهد بود که شامل برنامه‌ریزی جلسات منظم، توزیع وظایف و هدایت گروه‌ها برای رسیدن به اهداف مشخص‌شده است.مشاور باید به‌طور مستمر از پیشرفت گروه‌ها در زمینه‌های مختلف اطمینان حاصل کند و فالوآپ‌های منظم جهت اطمینان از رسیدن به نتایج مطلوب انجام دهد. این شامل نظارت بر تکمیل وظایف و اطمینان از هماهنگی صحیح میان اعضای تیم است.

2. تحلیل و شناسایی مشکلات و موانع اجرایی: شناسایی مشکلات و موانع اجرایی در هر یک از حوزه‌ها و ارائه راه‌حل‌های عملی و کاربردی برای برطرف کردن آن‌ها به‌طور فوری و کارآمد. مشاور باید توانایی تجزیه و تحلیل مشکلات را داشته باشد و راهکارهای بهینه ارائه دهد.

3. برگزاری و مدیریت جلسات و کارگاه‌های آموزشی: مشاور مسئول برنامه‌ریزی، برگزاری و هدایت جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای تیم‌های اجرایی خواهد بودکه به منظور افزایش آگاهی، تسهیل در ارتباطات و ارتقاء ظرفیت‌های گروه‌ها برگزار می‌شود.

4. ایجاد ارتباط مؤثر با ذینفعان داخلی و خارجی: برقراری ارتباط مستمر با نمایندگان دو سازمان و برگزاری جلسات هفتگی با سازمان AHS و در صورت نیاز با سازمان های اینترسوس به عنوان شریک بین‌المللی برای گزارش‌دهی پیشرفت و هماهنگی اقدامات.

5. مدیریت، پیگیری نتایج جلسات، تصمیمات اجرایی وتهیه گزارش‌های دوره‌ای: تهیه و ارائه گزارش‌های ماهانه در خصوص پیشرفت پروژه و تحلیل فعالیت‌های انجام‌شده، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه پیشنهادات برای بهبود روند اجرا که به‌طور مستقیم به مدیران ارشد و ذینفعان اصلی ارسال خواهد شد.  پیگیری نتایج جلسات، اطمینان از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذشده و گزارش‌دهی دقیق در خصوص تحقق اهداف هر جلسه.

6. تضمین تطابق با استانداردها و سیاست‌ها: اطمینان از اینکه تمامی فعالیت‌ها و تصمیمات در راستای سیاست‌ها و استانداردهای تعیین‌شده از سوی سازمان اینترسوس به عنوان شریک بین‌المللی و سازمان AHS  است. این بخش شامل تطابق با اصول اخلاقی، امنیت اطلاعات و فرآیندهای عملیاتی است.

7. ارائه مشاوره استراتژیک و بهبود مستمر: ارائه مشاوره استراتژیک به مدیران سازمان‌های اینترسوس و AHS و تیم‌های اجرایی برای بهبود روش‌های همکاری و عملکرد کلی پروژه. همچنین ارائه راهکارهای بهبود مستمر در راستای تقویت ظرفیت سازمان‌های همکار.

2-دستاوردهای مورد نظر:

1. همراهی در اجرای موفق چهار اولویت کلیدی مشترک (KJP)  : هدف نهایی مشاور باید تحویل نتایج قابل اندازه‌گیری و پیشرفت در چهار اولویت کلیدی مشترک، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، باشد،

2. بهبود هماهنگی و ارتباطات بین تیم‌ها: اطمینان از اینکه تمامی تیم‌های تخصصی به‌طور مؤثر با یکدیگر همکاری می‌کنند و ارتباطات میان آن‌ها به بهترین نحو ممکن برقرار است،

3. حل مؤثر مشکلات و موانع اجرایی: شناسایی و حل به‌موقع مشکلات اجرایی، فنی و مدیریتی در هر یک از حوزه‌های تخصصی، به‌ویژه در زمینه‌های منابع انسانی، مالی و اطلاعاتی.

4. بهبود ظرفیت‌سازی و ارتقاء مهارت‌های تیم‌ها :موفقیت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های توانمندسازی برای تیم‌ها به‌طوری که ظرفیت‌های اجرایی و عملیاتی آنان به‌طور معناداری افزایش یابد.

5. ارتقاء عملکرد سازمانی و بهره‌وری گروه‌ها: افزایش عملکرد گروه‌ها از طریق بهبود فرآیندها و هماهنگی‌های بین‌سازمانی و افزایش بهره‌وری در هر یک از حوزه‌های تخصصی.

6. تحقق اهداف و پایداری مالی: پیشنهاد و اجرای استراتژی‌های بهبود فرآیندهای مالی و پایداری مالی به‌طور مؤثر و قابل‌پیگیری.

7.تهیه گزارش‌های جامع و مستند: نگارش گزارش‌های دوره‌ای برای شفاف سازی پیشرفت، نقاط قوت، ضعف و راه‌حل‌های ممکن

3-وظایف عمومی

  • پایبندی به سیاست‌ها و آیین‌نامه‌ها: رعایت و تعهد به سیاست‌های دو سازمان AHS و INTERSOS شامل اصول اخلاقی، ایمنی و رویه‌های کاری، به‌خصوص در زمینه حمایت از کارکنان و حفاظت اطلاعات.
    • هدایت و هماهنگی گروه‌های تخصصی: شامل مدیریت جلسات منظم، توزیع وظایف، پیگیری پیشرفت تیم‌ها، و اطمینان از هم‌راستایی تلاش‌ها با اهداف برنامه
    • پیگیری موثر و مستمر: نظارت بر پیشرفت‌ها، شناسایی مشکلات، و انجام اقدامات اصلاحی در صورت لزوم
    • گزارش‌دهی منظم و مستند سازی: تهیه و توسعه گزارش‌های ماهانه در مورد پیشرفت فعالیت‌ها نسبت به اهداف و چارچوب زمانی تعیین‌شده. این گزارش‌ها باید شامل ارزیابی پیشرفت چهار اولویت اصلی باشند و شامل پیشنهاداتی برای بهبود یا اصلاحات باشد.
    • بررسی و تطبیق عملکرد با استانداردها: طمینان از اینکه تمام اقدامات و تصمیمات انجام‌شده مطابق با استانداردها و ارزش‌های سازمانی AHS و INTERSOS باشد.
    • همکاری و هماهنگی با تیم‌ها و افراد کلیدی سازمان: عامل مستمر با مدیران و تیم‌های کلیدی برای هم‌راستا نگه‌داشتن برنامه‌ها با استراتژی‌های کلی سازمان و بهینه‌سازی عملکرد در هر چهار حوزه اولویت‌دار.

4-کارویژه‌ها

آشنایی با تسهیل‌گری و هدایت گروه‌ها: باید توانایی ایجاد فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر، حل تعارضات و هدایت گروه‌ها به سمت اهداف مشترک را داشته باشد

  1. آشنایی با فرآیند ساختار NGO: به او کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌ها و هماهنگی‌ها بهتر عمل کند و از روندهای اجرایی آگاه باشد
  2. هدایت و رهبری تیم‌ها: باید مهارت‌های رهبری قوی داشته باشد تا به تیم‌ها انگیزه دهد، هماهنگی لازم را ایجاد کند و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند.
  3. حل مشکلات اجرایی و مدیریتی: توانا به شناسایی و حل مشکلات اجرایی که باید موانع شناسایی و راه‌حل‌ کاربردی و مؤثر ارائه شود
  4. مدیریت زمان و منابع: مدیریت مؤثر زمان و منابع پروژه، از جمله نیروی انسانی، مالی، و فنی
  5. داشتن روابط موثرو قدرت مذاکره: توانایی مذاکره و برقراری روابط مؤثر با شرکای داخلی و خارجی و درک نیازها و انتظارات مختلف
  6. توانایی پیش‌بینی مشکلات: پیش‌بینی مشکلات و چالش‌های احتمالی و برنامه‌ریزی‌ مناسب برای مقابله با آن‌ها

5-شایستگیهای مورد نظر

  • توانایی برقراری ارتباط با کارکنان و تیم‌ها به‌صورت تخصصی
  • داشتن مدرک تحصیلی در رشته‌های مرتبط (مانند مدیریت، اقتصاد، یا مدیریت پروژه‌های بشردوستانه
  • گذراندن دوره‌های مرتبط با مدیریت پروژه و آشنایی با اصول و روش‌های مدیریت پرونده و پایگاه ‌داده
  • مهارت‌های عالی در ارتباطات و روابط بین‌فردی برای برقراری ارتباط موثر با پرسنل و شریک بین المللی
  • آشنایی با سیستم‌های پایش و ارزیابی برای تحلیل و پیگیری فعال موارد
  • آگاهی از اصول حرفه‌ای رازداری و محرمانگی و توانایی پایبندی به آن در فرآیندهای سازمانی
  •  

6-شرایط شغلی

1-حضور 250 ساعت در طول پنج ماه (دسامبر تا آوریل) به طور میانگین 50 ساعت در ماه لازم به توضیح است که زمان تعیین شده براساس حجم کاری که در ماه جاری است تعیین می گردد به عنوان مثال ماه اول 60 ساعت و ماه دوم 40 ساعت لازم است برای این فعالیت زمان گذاشته شود.

2-در صورت نیاز تشکیل جلسه و همکاری با شرکای دولتی

جهت اطلاعات بیشتر و تکمیل دو بخش آخر فایل دامنه فعالیت لطفا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا